Nuştox û şaîr J. Îhsan Espar
Îhsan Espar, 1956 de Pîran de maya xo ra bîyo. Ey 1979 de, Dîyarbekir de Enstîtuyê Perwerdeyî qedênayo.
Kanada piştevaniya Kurdistanê dike
Kanada piştevaniya biryara gelê Kurdistanê ya derbarê serxwebûnê dike.
Kürdlerin Kudüs’ü Kerkük
Kürdistan, bayrağı, milleti ve toprağı ile birdir.

Yazar Arşivi

Necat Zivingî Özdemir
Necat Zivingî Özdemir
13 Ekim 2015 Salı 05:31
0 yorum
Ankara’da, aralarında çocukların da bulunduğu onlarca insanın hayatını kaybetmesine ve yüzlercesinin yaralanıp birçoğunun sakat kalmasına yol açan saldırı, bir kez daha şunu gösterdi: radikalizm öldürür.Radikalizm; köktencilik, kesincilik, aşırılık…Devletlere cinayet işlettiren saik, devleti önemsemede aşırıya giderek kutsama ve bunun sonucunda devlet menfaati i...
07 Ekim 2015 Çarşamba 10:36
0 yorum
İSLAM, sulh ve selamet dinidir. Dünyada barış ve adaleti tesis için vardır.Varlığını korumak ve bir zulmü ortadan kaldırmak amacıyla herkes için savaşı zaruri gören İslam, savaşın NASIL YÜRÜTÜLECEĞİne ilişkin ÖLÇÜler tayin eder.Allah’a ve ahiret gününe iman edenlerin SADİST VE SEVİYESİZ bir savaş yürütme lüksü yoktur. Savaşın da bir yeri, zamanı, muhatabı ve ahl...
24 Temmuz 2015 Cuma 15:58
0 yorum
Devlet Nerede?Varlık sebebi toplumsal uzlaşıyı gerçekleştirip, herkesin ve her kesimin can, mal ve ırz güvenliğini sağlamak olan devlet, bu fonksiyonlarını yerine getirmiyorsa ne işe yarar?Bir toprak parçası ve toplumdaki en güçlü, organize ‘örgüt’ olan devlet, güvenlik kaynağı değilse, yaşanan olumsuzlukların baş sorumlusu ve organizatörü değil midir?Türkiye’de...
22 Temmuz 2015 Çarşamba 19:02
0 yorum
Toplumların yaşadığı coğrafya, karşılaştığı zulüm ve musibetler çeşitli sapmalara zemin hazırlar. Fakirlik ve zenginliğin farklı afet, musibet ve sapmaları olduğu gibi, toplumların bulundukları farklı koşulların da farklı sapmaları sözkonusudur.Tekfirci düşüncelerin ana yurdu Kürdistan ve Kürd toplumu değildir. Ancak Kürdler, yaşadıkları zorlu koşullar nedeniyle...
15 Temmuz 2015 Çarşamba 18:02
0 yorum
İslamcılık kavramı konusunda farklı tanımlar var. Bazılarına göre her Müslüman aslında İslamcı iken, bazı tanımlara göre ise hakiki anlamda Müslüman olmak İslamcılık’a mesafeli olmayı gerektiriyor.Tüm tanımların doğru tarafları var. Ancak neredeyse hiçbiri tümü temsil etmiyor. Bu nedenle İslamcı kavramını tümden kabul veya reddetmenin doğru olmadığını düşünüyoru...
13 Temmuz 2015 Pazartesi 15:14
0 yorum
Zîlan Ji Bîr Neke!Komkujî û nîjadkujiya Geliyê Zîlanê ji bîr neke.Ne ji bo matem, xemgînî û reşbîniyê.Ji bo hişyarî û hişmendiyê.Ji bo heq û hêzdariyê.Ji bo mirovahî û berpirsiyariyê.Ji bo Xwedê û xwedaniyê. Ji Sûretê Îbrahîm ayeta pêncan bixwîne!Rojên Xwedê bi bîr bîne.Fîr’ewn û Mûsayên xwe binasîne.Li Seîdê xwe bihesîne!Bila ji te re bêje û bixwîne:“Bûyer...
10 Temmuz 2015 Cuma 15:25
0 yorum
Bu sorunun cevabı daha önce cevap aradığımız “AK Parti Ne Yapmalı” sorusu kadar kolay değil.Neden mi?Birincisi HDP kendisiyle kaim bir parti değil. En azından önemli oranda böyle.İkincisi HDP ne yapmalı sorusu kişiyi bilindik siyasi mecradan alıp bambaşka bir kulvara, sistem dışı silahlı örgüt kulvarına götürür ki, bu da soru ve cevabı için başlı başına bir zorl...
03 Temmuz 2015 Cuma 13:12
0 yorum
Düzen hep aynı kararda kalmıyor. Sünnetullah işliyor, Allah’ın günleri insanlar arasında dönüp duruyor.Bu bağlamda Kürdler ve Kürdistan adım adım muadilleriyle eşitliğe yol alıyor. Bölgesel ve küresel aktörler de bunu görüyor. Kimileri bu gidişatın engellenebileceği hevesiyle türlü şekillerde önüne geçmeye çalışıyor, kimileri de mecra vermeye.Bu durum ilkin Irak...
01 Temmuz 2015 Çarşamba 15:40
0 yorum
Şeyh Said Hareketinden Bir Savaşçının Anıları 1925 yılında bir Nakşibendî şeyhi olan Şeyh Said öncülüğünde, “Kürdistan İstiklal ve İstihlas Cemiyeti – Azadi”nin ön hazırlıklarını yaptığı bir hareket başlatılmış; planlanan zamandan önce başlayan hareket akim kalmıştır. Başkaldırı sonunda Şark İstiklal Mahkemesi kararıyla 29 Haziran 1925 t...
26 Haziran 2015 Cuma 00:28
0 yorum
Kürdler, tarih boyunca çeşitli bahanelerle birbirine düşmanlık edegeldi. Kimi zaman şecaat ve erkeklik, kimi zaman aşiret ve izzet, kimi zaman büyüklük ve riyaset, kimi zaman da farklılık ve mensubiyet kılığında iç çatışma ve düşmanlık oldu. Bu da haliyle Kürdler’in geri kalıp, doğulu ve batılı sömürgecilerin sömürgesi olmasını beraberinde getirdi.Birliğini sağl...
1 | 2 | 3